Tietoa meistä

Hyvässä seurassa on mukava harrastaa, kokea uusia asioita, saada oppia ja nauttia luonnosta.

Riistaklubi ry on metsästysseura, joka on perustettu Haulikkokoulu&Kiväärikoulu kurssin käyneille tai kouluissa kouluttajina toimiville.  Riistaklubin tarkoitus on madaltaa kynnystä ja helpottaa metsästäjien ja metsästäjäksi haluavien tietä harrastuksen ja metsästyseuratoiminnan pariin.

Riistaklubi tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuksia osallistua erilaisiin jahteihin, metsästysaiheisiin kursseihin ja tapahtumiin ympäri Suomen. Riistaklubissa huomioidaan metsästyksen kestävät periaatteet ja lajin perinteiden kunnioitus. Olemme ylpeästi suomalaisia metsästäjiä.

Metsästyksen eettisyyttä toteutamme monin eri tavoin aina yksilötasolta seurakohtaisiin valintoihin. Jokainen metsästäjä kantaa vastuunsa ammunnan harjoittelusta ja ymmärtää, että riistalaukaus ei ole enää harjoituslaukaus. Metsästystapahtumissa käytetään lajikohtaisesti koiria, jolloin mahdolliset haavakkotilanteet saadaan oikein päätökseen. Metsästysmuodot ja paikat valitaan niin, että riistakannat kestävät lajikohtaisen verotuksen. Metsästystapahtumissa kokeneimmat tarjoavat aina apunsa tuoreille metsästäjille, jolloin saadaan tapahtumiin koulutuksellinenkin puoli ja metsästäjän poluille kehitysaskeleet.

Tule mukaan hyvään seuraan.